Het lam gods

Bewonderd en gestolen

Couverture Hardcover
Langue NL
Pagination 112
Numéro ISBN 9789462107168
Éditeur Ballon
Date de parution 05-02-2020
Pas disponible Prix BD Web Membre: 20,99
Désolé, Bewonderd en gestolen n'est temporairement pas disponible.

Laissez-nous votre adresse électronique. Un mail vous sera envoyé dès que le produit est de nouveau disponible.

Plus d'infos

Hoe kwam een van de grote meesterwerken uit de Vlaamse schilderkunst tot stand? Welke symboliek zit erachter? Wie heeft het doorheen de eeuwen gestolen, waar is het beland en later weer vertrokken? En wie stal vlak na de Tweede Wereldoorlog het nog steeds vermiste paneel van de Rechtvaardige Rechters? Dit heerlijke boek over het Lam Gods neemt je mee op een reis doorheen de geschiedenis van het werk. Het combineert daarbij de vlot geschreven teksten vol anekdotes en historisch accurate teksten van Harry Paepe met de prachtige illustraties van Jan Van Der Veken. Een streling voor het oog en een must voor al wie een hart heeft voor Gent, de Vlaamse Meesters, geschiedenis of gewoon boeiende, goed geschreven verhalen! Internationale uitgave Het boek is een belangrijke uitgave voor Standaard Uitgeverij/Ballon Media, maar ook voor de Stad Gent. Onder de noemer ‘OMG! Van Eyck was here’ zet Gent in 2020 kunstenaar Jan Van Eyck een heel jaar in de kijker. Alle activiteiten samen moeten meer dan een miljoen bezoekers naar Gent lokken. Het boek verschijnt daarom ook tegelijk in drie talen. Casterman is de uitgever voor de Franse markt en Selfmade Hero zorgt voor de verspreiding op de Engelse markt. Over de auteurs Harry De Paepe (°1981) is geschiedenisleraar en auteur van De twee kanten van het Kanaal. Een geschiedenis van Engeland en de Nederlanden en coauteur van het bekroonde Stiff Upper Lips. Waarom de Engelsen zo Engels zijn. Jan Van Der Veken (°1975) is een Gentse illustrator van wereldfaam. Al sinds 1999 levert hij met zijn atelier Fabrica Grafica illustraties met een retrofuturistische inslag. Zijn werk was al te zien op tal van tentoonstellingen en verscheen in The New Yorker.